mercoledì 3 aprile 2013


Dickens, Charles

The works.

Household Edition. Our mutual friend. With fifty-eight illustrations by J. Mahoney. The life and adventures of Nicholas Nickleby. With fifty-nine illustrations by F. Barnard. Barnaby Rudge. A tale of the riots of “Eighty”. With forty-six illustrations by F. Barnard. The uncommercial traveller. With twenty-six illustrations by E.G. Dalziel. The adventures of Oliver Twist. With twenty-eight illustrations by J. Mahoney. A tale of two cities. With twenty-five illustrations by F. Barnard. Great expectations. With thirty illustrations by F.A. Fraser. The mystery of Edwind Drood. Reprinted pieces and other stories. With thirty illustrations by L. Fildes, E.G. Dalziel, and F. Barnard. The life and adventures of Martin Chuzzlewit. With fifty-nine illustrations by F. Barnard. Schetches by Boz. Illustrative of every-day life and every-day people. With thirty-four illustrations by F. Barnard. Christmas stories from “Household words” and “All the year round”. With twenty-three illustrations by E.G. Dalziel. The old curiosity shop. With thirty-nine illustrations by C. Green. Christmas book. With twenty-eight illustrations by F. Barnard. Bleak house. With sixty-one illustrations by F. Barnard. Little Dorrit. With fifty-eight illustrations by J. Mahoney. A child's history of England. With fifteen illustrations by J. McL. Ralston. American notes and pictures from Italy. With eighteen illustrations by A.B. Frost and Gordon Thomson. The personal history of David Copperfield. With sixty-one illustrations by J. Barnard. Hard times. With twenty illustrations by H. French. Dombey and son. With sixty-two illustrations by F. Barnard. The posthumous papers of the Pickwick Club. With fifty-seven illustrations by “Phiz”.

London : Chapman & Hall, 1873 [-1879]

 


Ventuno voll. in-8° gr., pp. 419 con 4 tavv. b/n di Mahoney f.t. di cui 1 in antip. e 54 ill. b/n di Mahoney n.t. + pp. (1) + pp. 420 con 4 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 55 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. 322 con 3 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 43 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. 174 con 2 tavv. b/n di Dalziel f.t. di cui 1 in antip. e 24 ill. b/n di Dalziel n.t. + pp. 204 con 1 tavv. b/n Mahoney in antip. e 27 ill. b/n di Mahoney n.t. + pp. 176 con 1 tavv. b/n di Barnard in antip. e 24 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. 225 con 1 tavv. b/n di Fraser in antip. e 29 ill. b/n di Fraser n.t. + pp. 348 con 2 tavv. b/n di Dalziel e Barnard f.t. e 1 in antip. di Fildes e 27 ill. b/n Fildes, Dalziel e Barnard n.t. + pp. VI-423 con 4 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 55 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. 240 con 2 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 32 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. 277 con 3 tavv. b/n di Dalziel f.t. di cui 1 in antip. e 20 ill. b/n di Dalziel n.t. + pp. VI-274 con 3 tavv. b/n di Green f.t. di cui 1 in antip. e 36 ill. b/n di Green n.t. + pp. 200 con 3 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 25 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. VI-440 con 3 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 58 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. VIII-423 con 4 tavv. b/n di Mahoney f.t. di cui 1 in antip. e 54 ill. b/n di Mahoney n.t. + pp. VII-190 con 2 tavv. b/n di McL. Ralston f.t. di cui 1 in antip. e 13 ill. b/n di McL. Ralston n.t. + pp. 210 con 1 tavv. b/n di Thomson f.t. e 1 tav. b/n di Frost in antip. e 16 ill. b/n di Thomson e Frost n.t. + pp. VI-437 con 4 tavv. b/n di Barnard f.t. e 1 ritr. b/n inciso da Baker in antip. e 56 ill. b/n di Barnard n.t. + pp. 134 con 1 tavv. b/n di French protetta da velina in antip. e 19 ill. b/n di French n.t. + pp. X-449 con 4 tavv. b/n di Barnard f.t. di cui 1 in antip. e 58 ill. b/n di Barnard n.t. + pp.XII-400 con 4 tavv. b/n di Phiz f.t. di cui 1 in antip. e 53 ill. b/n di Phiz n.t. Leg. edit. p. tl. verde con tit. oro e ritr. di personaggi dickensiani in oro impressi entro cornice tip. nera al piatto ant., tit. oro impresso al ds., fregi e dati tip. oro impressi al ds., doppia cornice filettata impressa a secco e fleuron impresso a secco al piatto post., sguardie in carta gialla. Testo su due colonne. Esemplare in ottime condizioni, salvo un paio di voll. che risentono dell'effetto di fioriture ai piatti e alle sguardie.

Si tratta dell'edizione in 21 voll. Dickens Household edition in 21 vols. [1873-9] With new illustrations by F. Bernard, J. Mahoney and others cfr. Wilke Bateson, The Cambridge bibliography of English literature, IV, p. 437.

 

A distanza di appena un anno dal duecentesimo anniversario della nascita del celebre romanziere inglese, vogliamo presentare questa smagliante edizione delle sue opere complete. E per farlo al meglio vogliamo offrire un breve excursus della sua attività così frenetica e vivace.

 


 

Charles Dickens nasce nel 1812, figlio di un contabile della Marina. Sin dall’infanzia la sua vita è caratterizzata dal movimento e dagli spostamenti: prima Londra, poi Chatham e infine ancora Londra. Dopo l’arresto del padre, il giovane Dickens inizia a frequentare la Wellington House Academy che abbandona ben presto, a soli 16 anni, per iniziare a lavorare dapprima in uno studio legale e poi come stenografo, arrivando a diventare il più rapido di tutto il Regno Unito. Attorno agli anni Trenta dell’Ottocento il “Monthly Magazine” pubblica un suo racconto anonimo, mentre nel 1836 con lo pseudonimo di “Boz” dà alle stampe la sua prima raccolta di scritti. Sempre in quell’anno inizia a scrivere testi per le vignette satiriche dei giornali di quel tempo, un’attività che sarà in grado di ribaltare come suo costume. In seguito a questa esperienza, dà vita ai Papers of the Pickwick Club.

 

T

ra il 1837 e il 1841 pubblica a puntate Oliver Twist e Nicholas Nickleby. Negli anni successivi si dedica ai viaggi e più precisamente a visitare gli Stati Uniti dove tiene una serie di conferenze. Dickens rimane molto deluso da questa esperienza e le sue sensazioni verranno cristallizzate nell’opera Martin Chuzzlewit in cui attacca la società che ha incontrato. Tra il 1844 e il 1848 visita prima la Francia e poi l’Italia, torna poi in patria dove dirige il “Daily News” e varie compagnie teatrali in cui ricopre anche il ruolo di attore. Nel 1849 fonda la “Household Words” per lanciare nuovi talenti letterari, ma è anche il momento in cui pubblica David Copperfield e inizia la battaglia contro la politica accusata di indifferenza nei confronti delle condizioni sociali del popolo che vive negli slums. Nel 1859 fonda “All the year round”. Tra il 1865 e il 1869 esce a puntate The mistery of Edwin Drood ed è proprio in quel periodo che la salute inizia ad abbandonarlo: infatti durante una serie di conferenze subisce un collasso che mina seriamente la sua esistenza, al punto che nel 1870 Charles Dickens muore. L’anno successivo viene pubblicato postumo The Christmas stories.

 

I

l Dizionario Letterario Bompiani. Storie letterarie di tutti i tempi e di tutti i paesi, Milano : Bompiani, 1968, p. 470, parla di Dickens come romanziere in questi termini: «In Charles Dickens il romanzo rimane legato a una concezione fresca e innocente della vita, perché, più di ogni altro romanziere, egli seppe dominare il mondo della fantasia. La sua irresistibile forza inventiva riuscì a conciliare l’esame critico della società con rappresentazioni melodrammatiche, strane e assurde, fini studi di caratteri con grandiose figure grottesche, unificando profezia, sarcasmo, umorismo, comicità e sentimentalismo».

 

E

cco una selezione delle principali opere complete delle opere dickensiane:

 

·         Works, 17 voll., 1847 [-1868]

·         Works. The Charles Dickens Edition, 21 voll., 1867 [-1875]

·         Works. Household edition, 21 voll., 1873 [-1879]

·         Works of Charles Dickens, 20 voll., New York : Carleton ; Chapman & Hall, 1874 [-1875]

·         The works of Charles Dickens, 30 voll., New York : Collier, 18..?

·         Works. The New Oxford Illustrated Dickens, 21 voll., 1947 [-1958]

·         Miscellaneous Papers, Matz, 1908

·         Works, ed. J. Butt & R. Tillotson, Oxford, 1966
 
Per ogni altra informazione, si prega di rivolgersi al nostro indirizzo e-mail.

T

wenty-one vols with various b/w text illustrations and b/w plates by different artists such as Mahoney, Barnard, Dalziel, Frasier, Fildes, Green, Raston, Baker, French, Thomson, Frost, and Phiz.

Full edition green cloth case with gilt title and gilt portraits of Dickens’ characters engraved into black border on front cover, gilt title engraved on the spine, gilt finishing tools and edition data engraved on the spine, double blind filleted border and blind fleuron engraved on back cover, end-leaves on yellow paper. Text on two columns. Mint copy, except for a couple of vols who suffer foxing on boards and on end-leaves.

 

This is the 21 vols edition, see Wilke Bateson, The Cambridge Bibliography of English Literature, IV, p. 437.

 

Just one year has passed since the bicentenary of the birth of the famous English novelist was celebrated, and we would like to introduce to you this wonderful copy of his complete works. To do this at its best, we’ll pass through a brief summary of his activity.

 

C

harles Dickens was born on 1812, son of an accountant of the English Navy. Since his childhood, he had to move often across the country: London, then Chatham, and London again. After his father was arrested, Charles starts to attend Wellington House Academy, but he has to leave it soon when he’s only 16 to start working for a lawyer, and then as a shorthand writer. In a very short time he becomes the fastest in the U.K.! Around the 30’s, Charles releases a novel as anonymous on the “Monthly Magazine”, while on 1836 he releases his first series of novels under the aka of “Boz”. In the same year he starts writing for satyric cartoons in the newspapers, where he will custom a new way of writing. After that, he will write Papers of the Pickwick Club.

 

B

etween 1837 and 1841, he will release Oliver Twist and Nicholas Nickleby in various parts. In the following years he starts travelling especially in the United States where he holds speeches. Dickens was very disappointed by this experience, and he wrote his feelings about it in Martin Chuzzlewit where he attacks that kind of society. Between 1844 and 1848, he moves to France and to Italy, then he gets back in England where he will direct the “Daily News” and many theatrical troupes playing as an actor, too. On 1849 he founds “Household Words” to support new literary talents, and he releases David Copperfield starting his crusade against politicians accused of indifference towards social conditions of people living in the slums. On 1859 he founds “All the year round”. Between 1865 and 1869, he releases The mistery of Edwin Drood in different parts, and in that period he starts feeling bad: during a speech he suffers a collapse that will bring him soon to death the next year, on 1870. One year after, on 1871, The Christmas Stories is released posthumously.

 

T

hat’s how the Dizionario Letterario Bompiani. Storie letterarie di tutti i tempi e di tutti i paesi describes Dickens as a novelist: «In Dickens, the novel is still bound to a fresh and innocent concept of life, because he knew how to dominate the world of fantasy, more than any other novelist. His strong inventions could put together the critical view of the society and dramatical representations, strange and absurd, sharp studies of characters with great grotesque figures, and could unify prophecy, sarcasm, sense of humor, and sentimentalism».      

 

Nessun commento:

Posta un commento